Drukuj

Siła ogólna - wstęp

Super User. Opublikowano w Siła ogólna

Piłka nożna, tak jak większość sportów, zwiększa nierówne wymagania na różne partie ciała. Większość piłkarzy potrafi lepiej kopać jedną nogą niż drugą. Używają tej ”lepszej” nogi kilka tysięcy razy częściej niż tej ”gorszej”. Co z tego wynika?


Niektóre mięśnie są bardziej wytrenowane niż inne. Niektóre stawy są bardziej obciążone niż inne. Z powodu braku równowagi między częściami ciała zwiększa się ryzyko kontuzji ( naciągnięć, zapaleń i innych przewlekłych kontuzji.


Trening siłowy może pomóc w zapobieganiu kontuzji albo może pogłębić problem! Więc bardzo ważne jest to żeby w ciągu roku poświęcić jedną z faz na wyrównanie braku równowagi, które pojawiają się podczas sezonu. Najlepiej robić to w okresie przejściowym pomiędzy końcem rundy/sezonu a okresem przygotowawczym.

Cele siły ogólnej to:

  • - przygotowanie stawów, mięśni, wiązadeł i ścięgien do bardziej intensywnej pracy w kolejnych etapach
  • - wzmacnianie mięśni stabilizujących
  • - równowaga prawej i lewej strony ciała
  • - wyrównanie równowagi pomiędzy zginaczami i prostownikami mięśni (piłkarze, dla przykładu, mają zazwyczaj bardzo rozwinięty mięsień czworogłowy od ciągłego kopania piłki w stosunku do mięśnia dwugłowego, co może przyczyniać się do powszechnego występowania kontuzji mięśnia dwugłowego w piłce nożnej)
  • W tym etapie kładzie się nacisk na rozwój siły i mocy mięśni w okolicach tułowia i torsu.

 

KIEDY POWINIEN ODBYWAĆ SIĘ ETAP SIŁY OGÓLNEJ?


Idealnie byłoby wykorzystać okres pomiędzy końcem rundy/sezonu i początkiem okresu przygotowawczego, kiedy nie ma meczów. Dla zawodników, którzy do tej pory nie ćwiczyli na siłowni okres ten powinien potrwać ok.10-12 tygodni. Dla bardziej doświadczonych zawodników od 3-6 tygodni.
Jeśli w trakcie sezonu decydujemy się na to żeby wprowadzić trening na siłowni należy zawsze zacząć od siły ogólnej. Nie należy pominąć tej fazy i przechodzić bezpośrednio do budowania masy mięśniowej lub siły maksymalnej, ponieważ trening będzie mniej skuteczny no i oczywiście grozi to kontuzją.

NIE INTERESUJA CIE TRENINGI OSOBISTE?

Przykładowy trening biegowy możesz zobaczyć tutaj.
Wstęp do treningu silowego możesz zobaczyc tutaj.

Logowanie

Koszyk

 x 
Twój koszyk jest pusty

Szybki kontakt

E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Telefon: 604 491 152

Dołącz do Nas !